Regenerace je důležitou součástí sportovního tréninku
Foto: ragefitness.cz

Jak správně regenerovat: Každodenní efektivní využití regenerace

Regenerace je důležitou součástí sportovního tréninku

V posledním dílu o správné regeneraci si ukážeme představení všech zmíněných částí regenerace, tedy otužování, strečinku, dechových cvičení a spánku, jako celku. Jejich kvalita a hloubka je jedním z klíčových faktorů úspěchu.

V následujícím, velmi jednoduchém doporučení se dočtete, jak co možná nejvíc zlepšit kvalitu spánku a aplikovat všechny dříve zmíněné metody pro co nejlepší účinnost. Jedná se o doporučení, následující techniky můžete provádět libovolně, během celého dne. Pokud je však zařadíte večer, před spaním, pozitivně tak ovlivníte i kvalitu spánku, což se opět kladně projeví. Jedná se zkrátka o funkční celek.

1) 30-40 minut před spaním provádějte dechová cvičení, 5-20 cyklů.
Tip: Meduňkový čaj, meditační hudba, ztlumené osvětlení

2) 20 minut před spaním se otužujte 1-5 minut v ledové sprše, dle úrovně trénovanosti.
Tip: Vždy začněte vlažnou vodou. Pokud jste pokročilý, můžete přejít k ledové rychleji

3) 10 minut před spánkem proveďte strečink celého těla.
Tip: Proveďte kompletní statický strečink celého těla, začněte od hlavy, pokračujte dolů celým tělem, všechny polohy se snažte vydržet alespoň 10 vteřin

4) Před spaním nemějte zapnutou žádnou elektroniku, zklidněte mysl, uvolněte se. Navodíte tak hluboký spánek.
Tip: Vhodná aktivita těsně před spaním: četba. Můžete jít také rovnou spát po provedení strečinkových cvičení

UPOZORNĚNÍ: Aplikování veškerých technik výše uvedených provádíte pouze na vlastní riziko. Zvažte důkladně vaší úroveň trénovanosti. Pokud se s metodami seznamujete, je vhodné vyhledat kvalifikovaného lektora. Pokud již máte základní zkušenosti, otužujte se ze začátku pouze chvíli, vlažnou vodu a přidávejte postupně. Pokud provádíte dechová cvičení, vždy je provádějte v místě, kde nehrozí utonutí nebo pád, ideálně seďte nebo ležte na zemi. Nepřehánějte to s délkou zadržení dechu, aby nedošlo k přílišnému odkysličení organismu, což by mohlo vést k poškození mozku a důležitých orgánů. Poslouchejte své tělo, začněte zlehka, trénujte pravidelně, zlepšujte se průběžně.

Autor článku: Rage fitness

404 10