Svalnaté paže - Ilustrační foto
Foto: muscleandfitness.com

Proč je dobré si udělat trenink a jidelniček?

Svalnaté paže - Ilustrační foto

Většina z nás, co si tady čtou, tak jsme v tomhle směru laikové a málokdo si dokáže sám sestavit trénink. Všichni snad dobře víme že klíčem k úspěchu je správný jídelníček a správný trénink. Většina z nás si obvykle okopíruje trénink nebo jídelníček od někoho z internetu a myslíme si, že tak dosáhneme výsledků. Opak je ale pravdou.

Ano, sice to stojí peníze, ale musíme si uvědomit, za co ty peníze dáváme. Obvykle stejnou částku peněz, co dáme za trénink, tak potom vyhodíme za fastfoody, cigarety, alkohol, atd. Žijeme v době, kdy je velmi jednoduché si nechat udělat trénink a jídelníček. Na naší stránce je možnost si nechat sestavit jídelníček a trénink přímo na míru.

Vezměme si např. Jídelníček. Chceme mít vysněnou postavu a okopírujeme si trénink od "profika", který má ve stravě jen samé bílkoviny. My to zkusíme a zjistíme že naše doba na záchodě je delší a častější než obvykle. Jsou to i vyhozené peníze, protože nejsme připraveni přijmout tolik bílkovin a nemáme takovou potřebu jich mít tolik. Naši trenéři, kteří jsou dostatečně poučení a zkušení na to aby vám pomohli, jsou ochotni vám sestavit pestrý jídelníček na míru pro vás.

S tréninkem je to podobné. Okopírujeme "Hard core" trénink od nějakého "profika" a pak zjistíme že nám to neroste a bolí nás potom klouby. A to nás může do budoucna odradit. Ze začátku je lepší začít pomalu a pod dozorem. Je lepší si nechat sestavit trénink od odborníka, který ví co dělá. 

Co nás může od dodržování jídelníčků a tréninku odrazovat?

1) Vaření. Mnozí z nás jsou strašně líní vařit. Ano, jídelníček se mnohdy sestavuje tak, že si člověk musí (by měl) dané jídlo sám uvařit nebo připravit. Bohužel v dnešní době často nad touto aktivitou vyhrává docházení do restaurace či objednání jídla online. Daný chod třeba i vypadá jako předepsané jídlo, většinou se mu ale nedokáže ani přiblížit. Nebuďte líní. Stoupněte k plotně a naučte se vařit svá oblíbená nebo i předepsaná jídla. Člověk by se někdy divil, jak si vaření dokáže užít. Mnohdy stačí pouze puštěná hudba a nebo i nějaký film. 

2) Lenost. Dostal jsem trénink, který mi říká, abych cvičil jednu hodinu? To se ten borec, co mi to předepsal, zbláznil ne? Budu hotovej za 10 min a pak ještě hodinu nebudu moci popadnout dech. Takto může reagovat mnoho lidí, kteří si nechají sestavit svůj první tréninkový plán, který jim dá nějaký systém. Zaleknou se a místo toho raději sednou k počítači, otevřou si sáček bramborových lupínků a paří svoji oblíbenou hru. Nesmíte však zapomínat, že se to jmenuje trénink na míru (pro daného konkrétního člověka). Tento trénink vás nemá zdevastovat, ale dostat pohybu, rozproudit krev ve Vašem těle a udělat Vás více fit. 

3) Motivace. Tento faktor bývá velmi často tím největším, který dokáže ovlivnit naši "chuť" pro razantní změnu tím správným směrem. Viděli jsme mnoho jedinců, kteří se dokázali motivovat, striktní plán dodržovat dva týdny a nebo i měsíc. Pak ale ztratili motivaci. Důvod? Cítili, že to dělají pouze pro sebe, přičemž chtěli odezvu od rodiny, přátel či okolí, které se jim nedostávalo. Náš lék? Nedělejte svoji rutinu sami. Nechte si sestavit jídelníček a trénink společně s partnerem/partnerkou, kamarádem, kolegou či jinou spřízněnou duší, která by ráda dělala podobné věci. Trénujte a připravujte jídla ve stejný čas, motivujte se navzájem při tréninku. Pomůže Vám to nejen vydržet s daným režimem, ale tento režim přijmout za svůj vlastní tak, že z něj již nepolevíte. 

Autor: Ondrej Junior Oláh
70 8