18. července oslavil Automotodrom Brno 30. výročí od prvního závodu na nově postaveném okruhu v Ostravačicích, který nahradil původní městskou trať v okolí Žebětína a Kohoutovic. V osmdesátých letech vybudovaná dráha měří přes pět kilometrů a řadí se tak mezi ty nejdelší v celém seriálu MotoGP.
Nová závodní trať se za dozoru inženýra Jaroslava Suchého stavěla mezi léty 1985-1987. V roce 1996 byl okruh prodloužen z délky 5 394 m na 5 403 m, o dvě léta později došlo k rozšíření boxů a k dostavbě VIP salonků a zázemí pro jezdce. V zimě 2007 pak prošla závodní dráha kompletní výměnou povrchu.
„Na Brno mám krásné vzpomínky, vybojoval jsem zde svůj poslední titul v pětistovkách. Starý městský okruh byl pro jezdce velmi nebezpečný, nová trať je však už opravdu dráhou pro profesionály,“ uvedl bývalý italský pilot Giacomo Agostini v dokumentu pro Českou televizi.
První závod mistroství světa silničních motocyklů na nově otevřeném okruhu vyhrál v nejsilnější kubatuře 500 ccm australský jezdec Wayne Gardner, který se do druhého největšího města České republiky rád vrací. Před dvěma lety se například zúčastnil spolu s legendou Philem Readem vzpomínkové jízdy od Nové radnice po náměstí Svobody připomínající 50 let od debutového závodu Moto GP v Brně.
Masarykův okruh se rozhodl 30. výročí oslavit spolu s fanoušky, a ještě před blížící se Velkou cenou České republiky pro ně ve čtvrtek 27. července dráhu mezi 9 a 17 hodinou v rámci moto jízd veřejnosti otevře.