Složitý systém dat, tisíce sportovních výsledků a odběratelé z nejrůznějších koutů světa. To vše je kompletně česká aplikace Livesport, která se postupně šíří na všech kontinentech světa.
Přes 75 milionů aktivních užvatelů za jediný měsíc. To nejsou žádné sci-fi čísla či plány do budoucna. Pro zakladatele Livesportu Jiřího Mareše a Martina Hájka to jsou reálná čísla z letošního dubna. Návštěvnost této aplikace tak několika násobně překračuje navštěvovanost jiných českých portálů jako je centrum.cz nebo seznam.cz.
Základem projektu není sportovní zpravodajství. Jedná se hlavně o statistiky, data a výsledky, které se pak přenášejí do celého světa. Krátké předzápasové reporty nebo live komentáře. To vše stačí pro obrovský úspěch na celém světě. Nejedná se totiž o projekt určený na detailní rozbor a předzápasové "věštby", jde zde totiž o to, aby měl uživatel okamžitý přístup k live výsledků, pozápasovým statistikám a datům, které se při zápase povede nasbírat. Pokud tak váš oblíbený tým vstřelí v zápase branku, do pár sekund vám již aplikace hlásí změnu skóre a to je to, o co zde jde především. Dalším cílem programu je šířka záběru. Je jedno jestli jste fanoušek NHL nebo sledujete Indickou ligu v kriketu. Pro všechny se zde něco najde a to je ten hlavní důvod proč Livesport získává na tak velké popularitě.
Ptáte se jak je možné mít okamžité výsledky a ještě ke všemu z tak různorodého spektra sportů? Je za tím spoustu práce. Informace o týmech jako takových vyhledavají zaměstnanci přímo na webech a nebo sociálních sítích. Live data pak dostávají od specializovaných firem, kterých však na trhu není mnoho. Například data z nižších soutěží si musí provozovatelé plnit sami, protože ze strany vedení soutěží není o tyto služby velký zájem. Hlavní je najít ten nejkvalitnější, ale také nejrychlejší zdroj a to je občas opravdu oříšek, vysvětluje Patrik Dzurenda, provozní ředitel Livesportu.
Celá centrála sídlí v Praze v Třebechovicích, kde sedí 300 lidí, kteří nonstop plní data do systému. Systém plnění je různý, důraz je ale kladen na přesnost a hlavně rychlost. Jeden významný zápas tak zabere práci jednoho člověka a to po dobu celého jeho trvání. U nižších soutěží mají zaměstnanci na starosti více zápasů, ale i zde se jedná maximálně o desítku duelů.
Jak však vydělat na takovémto projektu? Odpověď je jednoduchá. Reklama. Všechny příjmy webového portálu totiž pocházejí z reklam. Na stránkách jsou inzertovány sázkové kanceláře jako například Tipsport, na který se také jednoduchým proklikem dostanete a hned si můžete vsadit. Co si může sportovní fanoušek přát více.
V loňském roce dosáhl Livesport zatím nejlepších výsledků. 38 milionů stažení a 260 tisíc utkání za rok. To už jsou úctyhodná čísla. Například odvetný zápas Barcelony s PSG sledovalo přes 5 milionů diváků. Všechny tyto přenosy pak zajišťuje datový sál s více než 400 servery a přenosovou rychlostí 60 Gb/s.